header

مهم‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترين مزيت‌‌‌‌‌‌‌‌‌هاي SMS که آن را بیشتر از سایر رسانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌هاي تبليغاتي متمايز مي‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند و مديريت بازاريابي از آن بهره‌‌‌‌‌‌‌‌‌مند مي‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود عبارتند از:

1-سرعت انتقال پيام به بازار هدف : پیام کوتاه از جمله روش های اطلاع رسانی و تبلیغات است که سرعت ارسال (پخش) بالایی دارد و سریعا در منظر مخاطب قرار می گیرد. ممکن است یک برنامه مراسمی در تاریخ خاص برگزار شود، یا فروشگاهی قصد حراج در بازه زمانی خاصی نماید و یا مسابقه ای پیامکی برای تاریخ خاصی برنامه ریزی شود که نیاز به اطلاع رسانی سریع به مخاطب دارد.

2-مخاطب هدفمند: پيام های تبلیغاتی از طریق SMS را می توان به صورت كنترل شده در سریع ترین زمان ممکن و تنها براي گروه بازار هدف که شناسايي شده اند، ارسال کرد.

  2-1.ارسال پيام های خاص براي تك‌تك مشتريان و مخاطبان: اين قابليت مي‌تواند گزينه‌اي مناسب براي كمك به تحقق اهداف بازاريابي تك‌ به تك باشد ‌و ارزش پيام ارسالي براي افراد را با توجه به سفارشي بودن افزایش ‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد.

3-بالا بودن میزان یادآوری و به خاطر سپاری پیام: چون اين پيام به طور مشخص و به وسیله شخصي ترين رسانه ارسال می شود در ذهن گیرنده پیام نقش مي بندد و برای مدت زیادی در دستگاه های موبایل مشترکین باقی می ماند، حجم فیزیکی اشغال نمی کند و بطور کلی نگهداری آن هیچ زحمتی ندارد. فقط باید متن ارسالی بگونه ای جذاب باشد، که شخص با احتمال اینکه ممکن است در آینده به کالا و یا خدمات معرفی شده نیاز پیدا می کند، آن را نگه دارد.در واقع از قدرت اثر گذاري بالايي برخوردار باشد.

4- دسترسی سریع به تبلیغ پیامی : امروزه دستگاه تلفن همراه یکی از وسایل شخصی است، که در بیشتر ساعات شبانه روز در دسترس مشترکین قرار دارد. از این رو مخاطبان به محض اینکه نیاز به بازخوانی متن پیام کوتاه داشته باشند، براحتی این کار را می کنند.

۵- عدم نیاز به توزیع کننده : پیام کوتاه از جمله روش های معدود اطلاع رسانی است، که نیازی به ابزارهای توزیع ندارد و با سرعت بسیار بالا و با همان هزینه ی اولیه ارسال، توزیع می شود.

 6-هزینه مناسب پیامک و نرخ پاسخ مصرف کنندگان: مطالعه های و بررسی های انجام شده نشان می دهد که بازاریابی به وسیله تلفن همراه می تواند مقرون به صرفه تر از سایر رسانه ها باشد و نرخ پاسخ گیرندگان پیام کوتاه تلفن همراه می تواند حدود 20 بار بیشتر از سایر رسانه ها باشد.

7-امكان ذخيره‌سازي پيام و ارسال آن براي ديگر افراد: در صورتي كه پيام داراي جذابيت بوده و محتواي آن افراد را به ارسال آن تشويق كند بازاريابي ويروسي محقق می شود كه مي‌تواند كارآيي تبليغات را به صورت تصاعدي افزايش داده و شركت را از مزاياي بي‌شمار آن منتفع سازد.

8-گزارش گیری دقیق پیامک های ارسالی: با استفاده از سیستم مدیریتی طراحی شده، می توانید آمار تبلیغات منتشر شده را مدیریت نمایید.

9-سیستم بسیار ساده و بدون نیاز به دانش: عدم نیاز به دانش تخصصی و انجام تبلیغات توسط شما بسیار مهم و ارزشمند می باشد همچنین تبلیغات از این طریق نیاز به طراحی پیچیده ندارد.