header

راهنما

امروزه اکثر بنگاه ها و مراکز اداری ، تجاری جهت ارتباط با مشتری از کانال های ارتباطی مانند شماره تلفن ثابت ، شماره موبایل ، فکس و در نهایت وب سایت اینترنتی استفاده میکنند. در حالیکه اکثر این مراکز از یک کانال ارتباطی بسیار کم هزینه که کاملا در دسترس تمامی افراد از قشرهای مختلف میباشد غافل شده اند.
خطوط پیام رسان را میتوان در دسترس ترین و سریع ترین کانال ارتباطی دانست.
فرض کنید جهت تبلیغ مرکز تجاری خود یک آگهی در یکی از رسانه های تبلیغاتی به عنوان مثال نیازمندی های سطح شهر چاپ کرده اید.اکثر افراد ممکن است در زمان استراحت خود (ظهر هنگام صرف نهار و یا شب در کنار خانواده)به مطالعه نیازمندی بپردازند در حالیکه در آن زمان اکثر مراکز نمیتوانند جوابگوی تماس های مشتریان باشند که در این صورت این مراکز مشتریان بلقوه ای را از دست داده اند.(مشتری بلقوه به فردی گفته میشود که درون خود نیاز به خدمات و محصولات شما را احساس میکند ولی هنوز تصمیم قطعی در مورد این که آن را چگونه رفع کند نگرفته است که با اندکی مشاوره از طرف شما میتوان این مشتریان را به راحتی ترغیب به خرید کرد) 
در حالیکه اگر شما در کلیه تبلیغات خود یک خط پیام رسان را معرفی کنید افراد میتوانند با ارسال پیام در هر ساعتی از شبانه روز درخواست خود را ارسال کنند و شما در زمانی که در دفتر کار خود حاضر میشوید با گرفتن یک گزارش از پیام های دریافتی مشتریان بلقوه و تماس با آن ها و تشریح کامل خدمات و مزایای خود آن ها را ترغیب به خرید کنید.
تجربه نشان داده است اکثر مشتریان شما تماس تلفنی و حضوری اول را به سختی انجام میدهند پس هرچه کانال ارتباطی اولیه ای که در دسترس مشتری شما قرار میگیرد سریعتر ، کم هزینه تر و در دسترس تر باشد شما مشتریان بیشتری جذب خواهید کرد. 
هرچه خط اختصاصی که شما برای کسب و کار خود انتخاب میکنید رند تر و با ارقام کمتری باشد مطمئنا به ذهن سپاری آن از طرف مخاطبین راحت تر و سریع تر خواهد بود. امروزه اکثر مراکز در کنار سایر کانال های ارتباطی خود یک خط پیام رسان را جهت در دسترس بودن 24 ساعته به مشتریان اعلام می کنند.